1 00:00:13,540 --> 00:00:20,998 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnTahoma}Wezwaliśmy służby, służby są na miejscu i zaczynacie działania, jak wygląda taka akcja ratunkowa na przejeździe kolejowo-drogowym. 2 00:00:21,364 --> 00:00:27,414 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Na samym początku po dojeździe na miejsce zdarzenia, zabezpieczamy teren, określamy miejsce, dokładne miejsce zdarzenia. 3 00:00:27,456 --> 00:00:37,396 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Przy tym zdarzeniu było to okolice konkretnego przejazdu kolejowego. Po czym to określić? Na odwrocie krzyża św. Andrzeja 4 00:00:37,414 --> 00:00:44,664 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}lub na tylnej części, wewnętrznej części mechanizmu opuszczania rogatki znajduje się żółta naklejka 5 00:00:44,864 --> 00:00:51,514 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}na której jest indywidualny dziewięciocyfrowy kod tego miejsca przejazdu kolejowego. 6 00:00:51,765 --> 00:00:57,327 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}To pozwoli przekazać do naszych dyżurnych stanowiska kierowania informacje dokładnie gdzie, w którym miejscu jest to zdarzenie 7 00:00:57,540 --> 00:01:04,856 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Następnie po przyjeździe określamy skalę zderzenia również. Jakie pojazdy brały udział w zderzeniu. 8 00:01:04,948 --> 00:01:11,042 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}W dzisiejszym przypadku był to pojazd osobowy oraz lokomotywa. Ilość osób poszkodowanych zarówno w samochodach osobowych 9 00:01:11,139 --> 00:01:17,233 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}jak i właśnie w pociągu. Jeżeli byłby to pociąg rejsowy czy pośpieszny 10 00:01:17,623 --> 00:01:23,185 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}w wyniku gwałtownego hamowania mogłoby dojść również do obrażeń pasażerów tego pociągu 11 00:01:23,223 --> 00:01:26,193 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}bo nie spodziewali się tego, co mogło się zdarzyć. 12 00:01:26,214 --> 00:01:32,430 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Następnie określając miejsce zdarzenia i charakter, ilość osób poszkodowanych, ich stan 13 00:01:32,490 --> 00:01:39,595 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}później przy pomocy narzędzi hydraulicznych tworzymy dostęp, aby w bezpieczny sposób wydobyć osoby na zewnątrz 14 00:01:39,742 --> 00:01:44,243 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}zgodnie z medycznymi potrzebami. 15 00:01:44,341 --> 00:01:53,400 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Akcja była bardzo sprawna ale co nietypowego, co nieprzewidzanego może się wydarzyć podczas takiego zdarzenia na przejeździe kolejowo-drogowym? 16 00:01:53,807 --> 00:02:03,780 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Dzięki ciągłemu doskonaleniu się, akcja przebiegła sprawnie, ale jeżeli nie ma powtarzalnych akcji na torach, pojazd mógłby ustawić się inaczej 17 00:02:03,837 --> 00:02:11,717 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}mógłby być wciągnięty pod koła lokomotywy. Lokomotywa mogłaby się wykoleić mogłoby dojśc do wycieków 18 00:02:11,737 --> 00:02:17,307 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}tutaj całe szczęście na przykładzie tym który tutaj był, paliwo było spuszczone 19 00:02:17,690 --> 00:02:23,260 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}ale w normalnych, realnych warunkach mogłoby dojść do wycieku tego paliwa i realnego zagrożenia. 20 00:02:23,877 --> 00:02:25,097 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}I wy jesteście gotowi na każdą sytuację? 21 00:02:25,180 --> 00:02:30,922 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Oczywiście, tutaj również pewnie na państwa materiałach pokazane takie przebitki 22 00:02:31,118 --> 00:02:38,428 {\a2}{\c&HFFFFFF&}{\fnMicrosoft Sans Serif}Strażacy z taką specjalną pronownicą pianową byli przygotowani na to, że mogłoby dojść do wycieku paliwa lub jakiegoś pożaru.