Wszystkich wyników: 4
PLK-2019-03-14-Tory-sprawdzi-nowoczesny-pojazd-z-systemem-laserow-kamer-i-czujnikow-PLK-inf-pras-Tory-sprawdzi-nowoczesny-pojazd-z-systemem-laserow-kamer-i-czujnikow-14-03-2019-r.docx
Większe bezpieczeństwo pasażerów i przewozu towarów zapewni jeden z najnowocześniejszych w Europie pojazdów do badania infrastruktury kolejowej. Lasery sprawdzą stan toru, szyn, sieci trakcyjnej oraz urządzeń odpowiedzialnych za przejazd pociągów. Dzięki wykorzystanym w pojeździe systemom PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skontrolują rocznie 40 tys. km torów. Nowoczesny pojazd diagnostyczny umożliwia kompleksową ocenę linii kolejowej. Za pomocą laserów mierzy się geometrię toru i szyn, sprawdzany jest stan podkładów. Systemy badają działanie urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy pociągów. Możliwe jest wykonanie diagnostyki sieci trakcyjnej. Specjalne czujniki umieszczone w drezynie odwzorowują jazdę pociągu. Eksperci PLK, na podstawie uzyskanych danych, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów. Kamery umieszczone w pojeździe rejestrują szlak kolejowy i pozwalają na szybkie wykrycie usterek. Zastosowanie tzw. bezdotykowych systemów laserowych umożliwia pomiary bez wpływu na systemy sterowania ruchem kolejowym. Pojazd w trakcie pomiarów nie ingeruje w pracę urządzeń i tym samym nie ogranicza ruchu pociągów na sieci kolejowej.Słowa kluczowe: linia kolejowa , infrastruktura , tory , informacja prasowa , inwestycja , utrzymanie
PLK-2019-03-14-Tory-sprawdzi-nowoczesny-pojazd-z-systemem-laserow-kamer-i-czujnikow-grafika-pojazd.png
Większe bezpieczeństwo pasażerów i przewozu towarów zapewni jeden z najnowocześniejszych w Europie pojazdów do badania infrastruktury kolejowej. Lasery sprawdzą stan toru, szyn, sieci trakcyjnej oraz urządzeń odpowiedzialnych za przejazd pociągów. Dzięki wykorzystanym w pojeździe systemom PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skontrolują rocznie 40 tys. km torów. Nowoczesny pojazd diagnostyczny umożliwia kompleksową ocenę linii kolejowej. Za pomocą laserów mierzy się geometrię toru i szyn, sprawdzany jest stan podkładów. Systemy badają działanie urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy pociągów. Możliwe jest wykonanie diagnostyki sieci trakcyjnej. Specjalne czujniki umieszczone w drezynie odwzorowują jazdę pociągu. Eksperci PLK, na podstawie uzyskanych danych, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów. Kamery umieszczone w pojeździe rejestrują szlak kolejowy i pozwalają na szybkie wykrycie usterek. Zastosowanie tzw. bezdotykowych systemów laserowych umożliwia pomiary bez wpływu na systemy sterowania ruchem kolejowym. Pojazd w trakcie pomiarów nie ingeruje w pracę urządzeń i tym samym nie ogranicza ruchu pociągów na sieci kolejowej.Słowa kluczowe: linia kolejowa , infrastruktura , tory , informacja prasowa , inwestycja , utrzymanie
PLK 2018-04-12 Innowacje na kolei. 10 projektów badawczo – rozwojowych z dofinansowaniem NCBR i PLK PLK-_inf._pras._-_Innowacje_na_kolei._10_projektow_badawczo_rozwojowych_z_dofinansowaniem_od_NCBR_i_PLK_12_04_2018.docx
Stworzenie nowoczesnych systemów informatycznych zwiększających bezpieczeństwo, opracowanie rozwiązań ograniczających wpływ kolei na otoczenie, wdrożenie technologii dla zapewnienia sprawniejszego utrzymania i modernizacji infrastruktury oraz podniesienia komfortu podróżnych. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały, w ramach wspólnego przedsięwzięcia, 10 najlepszych projektów badawczo-rozwojowych dla rozwoju polskiej kolei. Na wsparcie przedsięwzięć przeznaczono łącznie ponad 35 mln zł.Słowa kluczowe: informacja prasowa
PLK 2018-04-12 Innowacje na kolei. 10 projektów badawczo – rozwojowych z dofinansowaniem NCBR i PLK csm__DSC_4382m_6268f32260.jpg
Stworzenie nowoczesnych systemów informatycznych zwiększających bezpieczeństwo, opracowanie rozwiązań ograniczających wpływ kolei na otoczenie, wdrożenie technologii dla zapewnienia sprawniejszego utrzymania i modernizacji infrastruktury oraz podniesienia komfortu podróżnych. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały, w ramach wspólnego przedsięwzięcia, 10 najlepszych projektów badawczo-rozwojowych dla rozwoju polskiej kolei. Na wsparcie przedsięwzięć przeznaczono łącznie ponad 35 mln zł.Słowa kluczowe: informacja prasowa