Wszystkich wyników: 18
PLK-2019-04-10-Poznan-Warszawa-kolejarze-szlifuja-szyny-miedzy-Swarzedzem-a-Kolem-PLK-inf.docx
Specjalny pociąg do szlifowania szyn wyjechał na odcinek Swarzędz – Koło na trasie z Poznania do Warszawy. Wyszlifowane tory zwiększą bezpieczeństwo i ograniczą hałas dobiegający od przejeżdżających składów. Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja linii E20 poprawi komfort podróży między Wielkopolską i Mazowszem. Prace warte 2 mld zł potrwają do 2020r. Specjalny pociąg firmy Speno rozpoczął szlifowanie torów na 58 km odcinku z Podstolic do Konina. Ważąca 270 ton i długa na 80 m maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyn, a następnie metr po metrze szlifuje je specjalistycznymi kamieniami ściernymi. Speno określa kąt i nacisk na główkę szyny z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeby nawet kilkukrotnie przejeżdża po torach z prędkością do 20 km/h. Poprawa geometrii torów i uzyskanie równych i gładkich szyn zwiększa komfort jazdy, niweluje hałas przejeżdżających pociągów oraz wydłuża czas użytkowania torów. Ma to bezpośredni wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa i usprawnienie podróży. Prace na gotowym już odcinku z Podstolic do Konina nie mają wpływu na ruch kolejowy. Szlifowanie odbywa się nocą, przy wykorzystaniu mniejszego natężeniu pociągów. Prace prowadzone są w jednym z torów. W podobny sposób szlifowany będzie także szlak Podstolice – Swarzędz i Koło – Barłogi. Łącznie do czerwca specjalistyczna maszyna wygładzi tory na odcinku 125 km na trasie z Poznania do Warszawy.Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja
PLK-2025-09-09-Mniej-halasu-przy-torach.docx
Polskie Linie Kolejowe wdrażają nowoczesne i skuteczne rozwiązania ograniczające hałas kolejowy. Oprócz ekranów akustycznych Spółka stosuje również m.in. absorbery przyszynowe czy maty wibroizolacyjne. Prowadzone są również pomiary poziomu hałasu, dzięki temu możliwe jest lepsze dopasowanie środków ochrony przed hałasem do potrzeb mieszkańców i środowiska.Słowa kluczowe: linia kolejowa , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja
PLK-2025-03-11-Halas-pod-kontrola-PLK-SA-pomiar-halasu-pociag-tory-autor-PLK-SA.jpg
Laboratorium Akustyczne Polskich Linii Kolejowych S.A. wspiera rozwój infrastruktury, jednocześnie przyczyniając się do poprawy jakości życia osób mieszkających w pobliżu linii kolejowych. Tylko w 2024 roku PLK SA przeprowadziły badania na 74 odcinkach. W nadchodzących latach planujemy kolejne działania w zakresie ochrony przed hałasem.Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja
PLK 2018-06-25 Wygodniej i ciszej między Płockiem a Kutnem Inf.pras_Wygodniej i ciszej między Płockiem a Kutnem_25.06.18.docx
Wymiana torów, montaż urządzeń ograniczających hałas, remont dwóch mostów, w tym 600-metrowego nad Wisłą w Płocku usprawnią podróże między Kutnem a Płockiem. Pociągi pojadą ciszej, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na prace prawie 20 mln zł.Słowa kluczowe: pasażer , linia kolejowa , infrastruktura , tory , informacja prasowa , most , inwestycja
PLK-2019-04-10-Poznan-Warszawa-kolejarze-szlifuja-szyny-miedzy-Swarzedzem-a-Kolem-DSC-0346.jpg
Specjalny pociąg do szlifowania szyn wyjechał na odcinek Swarzędz – Koło na trasie z Poznania do Warszawy. Wyszlifowane tory zwiększą bezpieczeństwo i ograniczą hałas dobiegający od przejeżdżających składów. Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja linii E20 poprawi komfort podróży między Wielkopolską i Mazowszem. Prace warte 2 mld zł potrwają do 2020r. Specjalny pociąg firmy Speno rozpoczął szlifowanie torów na 58 km odcinku z Podstolic do Konina. Ważąca 270 ton i długa na 80 m maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyn, a następnie metr po metrze szlifuje je specjalistycznymi kamieniami ściernymi. Speno określa kąt i nacisk na główkę szyny z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeby nawet kilkukrotnie przejeżdża po torach z prędkością do 20 km/h. Poprawa geometrii torów i uzyskanie równych i gładkich szyn zwiększa komfort jazdy, niweluje hałas przejeżdżających pociągów oraz wydłuża czas użytkowania torów. Ma to bezpośredni wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa i usprawnienie podróży. Prace na gotowym już odcinku z Podstolic do Konina nie mają wpływu na ruch kolejowy. Szlifowanie odbywa się nocą, przy wykorzystaniu mniejszego natężeniu pociągów. Prace prowadzone są w jednym z torów. W podobny sposób szlifowany będzie także szlak Podstolice – Swarzędz i Koło – Barłogi. Łącznie do czerwca specjalistyczna maszyna wygładzi tory na odcinku 125 km na trasie z Poznania do Warszawy.Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja
PLK-2019-04-10-Poznan-Warszawa-kolejarze-szlifuja-szyny-miedzy-Swarzedzem-a-Kolem-speno2.jpg
Specjalny pociąg do szlifowania szyn wyjechał na odcinek Swarzędz – Koło na trasie z Poznania do Warszawy. Wyszlifowane tory zwiększą bezpieczeństwo i ograniczą hałas dobiegający od przejeżdżających składów. Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja linii E20 poprawi komfort podróży między Wielkopolską i Mazowszem. Prace warte 2 mld zł potrwają do 2020r. Specjalny pociąg firmy Speno rozpoczął szlifowanie torów na 58 km odcinku z Podstolic do Konina. Ważąca 270 ton i długa na 80 m maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyn, a następnie metr po metrze szlifuje je specjalistycznymi kamieniami ściernymi. Speno określa kąt i nacisk na główkę szyny z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeby nawet kilkukrotnie przejeżdża po torach z prędkością do 20 km/h. Poprawa geometrii torów i uzyskanie równych i gładkich szyn zwiększa komfort jazdy, niweluje hałas przejeżdżających pociągów oraz wydłuża czas użytkowania torów. Ma to bezpośredni wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa i usprawnienie podróży. Prace na gotowym już odcinku z Podstolic do Konina nie mają wpływu na ruch kolejowy. Szlifowanie odbywa się nocą, przy wykorzystaniu mniejszego natężeniu pociągów. Prace prowadzone są w jednym z torów. W podobny sposób szlifowany będzie także szlak Podstolice – Swarzędz i Koło – Barłogi. Łącznie do czerwca specjalistyczna maszyna wygładzi tory na odcinku 125 km na trasie z Poznania do Warszawy.Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja
PLK-2025-09-09-Mniej-halasu-przy-torach.jpg
Polskie Linie Kolejowe wdrażają nowoczesne i skuteczne rozwiązania ograniczające hałas kolejowy. Oprócz ekranów akustycznych Spółka stosuje również m.in. absorbery przyszynowe czy maty wibroizolacyjne. Prowadzone są również pomiary poziomu hałasu, dzięki temu możliwe jest lepsze dopasowanie środków ochrony przed hałasem do potrzeb mieszkańców i środowiska.Słowa kluczowe: linia kolejowa , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja
PLK 2018-06-25 Wygodniej i ciszej między Płockiem a Kutnem 20180625_093310.jpg
Wymiana torów, montaż urządzeń ograniczających hałas, remont dwóch mostów, w tym 600-metrowego nad Wisłą w Płocku usprawnią podróże między Kutnem a Płockiem. Pociągi pojadą ciszej, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na prace prawie 20 mln zł.Słowa kluczowe: pasażer , linia kolejowa , infrastruktura , tory , informacja prasowa , most , inwestycja
PLK-2025-03-11-Halas-pod-kontrola-PLK-SA-PLK-inf.docx
Laboratorium Akustyczne Polskich Linii Kolejowych S.A. wspiera rozwój infrastruktury, jednocześnie przyczyniając się do poprawy jakości życia osób mieszkających w pobliżu linii kolejowych. Tylko w 2024 roku PLK SA przeprowadziły badania na 74 odcinkach. W nadchodzących latach planujemy kolejne działania w zakresie ochrony przed hałasem.Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja
PLK 2018-06-25 Wygodniej i ciszej między Płockiem a Kutnem 20180625_091702.jpg
Wymiana torów, montaż urządzeń ograniczających hałas, remont dwóch mostów, w tym 600-metrowego nad Wisłą w Płocku usprawnią podróże między Kutnem a Płockiem. Pociągi pojadą ciszej, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na prace prawie 20 mln zł.Słowa kluczowe: pasażer , linia kolejowa , infrastruktura , tory , informacja prasowa , most , inwestycja

