Niektóre elementy służące do zaawansowanego filtrowania wyników wyszukiwania nie są dostępne dla czytników ekranu (sekcja lokalizacja). Aby wyświetlić zawężone wyniki wyszukiwania można wypełnić tylko niektóre pozycje formularzy i wybrać przycisk filtruj.

Wszystkich wyników: 3

PLK-2021-01-18-Przez-wojewodztwo-lodzkie-kolej-pojedzie-szybciej-i-sprawniej-ze-Slaska-do-portow-Zaladunek-na-pociag-zuzytego-tlucznia-fot.jpg

Zmienia się łódzki odcinek linii łączącej Śląsk i porty Trójmiasta (Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice). Efektem będzie lepsza oferta podróży oraz sprawniejszy przewóz towarów na linii ważnej dla gospodarki. Wykonawca prowadzi roboty na torach i przy sieci trakcyjnej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ponad 580 mln zł realizowana jest z udziałem środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Słowa kluczowe: linia kolejowa , infrastruktura , tory , informacja prasowa , inwestycja

PLK-2019-02-22-Nowe-perony-miedzy-Czachowkiem-a-Warka-w-budowie-Przystanek-Kre-z-el-km-46-560-18.jpg

Na stacjach Sułkowicach, Krężelu i w Michalczewie widać zarysy nowych peronów. Na szlaku montowane są fundamenty nowej sieci trakcyjnej. Prawie 70 tys. ton tłucznia, 50 tys. podkładów, 65 km szyn i 26 rozjazdów zgromadzono na budowie modernizowanego odcinka Czachówek – Warka. Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 216 mln zł będą szybsze podróże, wygodne stacje oraz większy poziom bezpieczeństwa. Postępują prace na środkowym odcinku trasy kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem. Do tej pory wykonawca modernizacji Czachówek – Warka zdemontował ponad 15 km torów, 19 km starej sieci trakcyjnej i 11 połówek przepustów. Na 15 kilometrach szlaku usunięto stary tłuczeń. Zdemontowano część starych peronów. W Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie i Gośniewicach wyłaniają się konstrukcje nowych, wyższych platform – ułożone zostały już ściany, tak zwane „elki”. Zamontowano ponad 300 fundamentów pod nową sieć trakcyjną. Równolegle gromadzone są materiały potrzebne do wykonania modernizacji. Na placu budowy jest już ponad 70 tysięcy ton tłucznia, 50 tysięcy nowych podkładów, 65 km szyn, 26 rozjazdów i 600 płyt, które zamontowane będą na przejazdach kolejowo-drogowych. W roboty zaangażowany jest ciężki sprzęt: pociągi sieciowe, oczyszczarki tłucznia, palownice, koparki, ładowarki, wywrotki, samochody do przewozu betonu, zagęszczarki podłoża, równiarki, dźwigi, spycharki, kruszarki, przesiewacze. Zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku.
Słowa kluczowe: pasażer , peron , modernizacja , linia kolejowa , infrastruktura , tory , informacja prasowa , inwestycja

PLK-2021-06-23-Coraz-lepszy-przewoz-towarow-po-torach-w-GOP-Praca-maszyny-miedzy-Zabrzem-Biskupicami-a-Maciejowem-Polnocnym-fot.jpg

Przewoźnicy korzystają z przebudowanej linii od Bytomia do Zabrza Biskupic. Pociągi jeżdżą nowym torem od Zabrza Biskupic do Maciejowa Północnego. W czerwcu rozpoczęła się poprawa toru między Mysłowicami Brzezinką a Sosnowcem. Sprawniejszy staje się przewóz towarów koleją w województwie śląskim, dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 350 mln zł, realizowanej z dofinansowaniem unijnym POIiŚ.
Słowa kluczowe: linia kolejowa , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja

Nie znalazłeś szukanego materiału?

Postaraj się zmienić kryteria wyszukiwania i spróbuj ponownie.