› wyszukiwanie zaawansowane
x

Niektóre elementy służące do zaawansowanego filtrowania wyników wyszukiwania nie są dostępne dla czytników ekranu (sekcja lokalizacja). Aby wyświetlić zawężone wyniki wyszukiwania można wypełnić tylko niektóre pozycje formularzy i wybrać przycisk filtruj.

Wszystkich wyników: 48

PLK-2019-02-14-Barki-i-dzwigi-na-budowie-Mostu-Gdanskiego-DSC-3082.jpg

Od strony Żoliborza montowane jest nowe przęsło kolejowego Mostu Gdańskiego, które zostanie osadzone na podporach od strony Pragi. Przy pomocy dźwigów i barek trwają demontaże starych elementów obiektu. Łącznie wymienionych na nowe będzie 9 przęseł. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta jest ponad 75 mln zł. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie. Od strony Wisłostrady scalana jest 250-tonowa konstrukcja przęsła, które w marcu zostanie nasunięte na kamienne podpory od strony Pragi. Samo nasuwanie elementu będzie bardzo skomplikowana operacją, która potrwa około 14 dni. Następnie, po kolei, montowane będą kolejne przęsła i dosuwane do siebie. Cały most składa się łącznie z 9 przęseł. 7 z nich waży po 250 ton każde, a 2 skrajne po 60 ton. Wzmacniane są filary i przyczółki. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjna. Od listopada zeszłego roku trwa demontaż półkilometrowej, południowej konstrukcji kolejowego Mostu Gdańskiego. Mimo zimowej aury i niskich temperatur wykonawca utrzymuje dobre tempo prac. Do połowy lutego rozebranych zostało 6 z 9 przęseł. Wykonany został specjalny pomost montażowy, który posłuży do przesuwania nowych przęseł na docelowe miejsce. Przy wykonywaniu najcięższych prac wykorzystywane są barki i ciężkie dźwigi, za pomocą których zdejmowane są ciężkie stalowe elementy. Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.
Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , most , inwestycja

PLK-2021-07-10-Warszawa-Zachodnia-prace-przy-zadaszeniu-FOTOGALERIA-Stacja-Warszawa-Zachodnia-teren-budowy-dzwigi-robotnicy-autor-Miroslaw-Siemieniec.jpg

Na stacji Warszawa Zachodnia budowane jest zadaszenie peronów. Powstaje szerokie przejście podziemne. Pasażerowie mają zapewniony bezpieczny dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł netto zwiększają możliwości obsługi pasażerów na stacji. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.
Słowa kluczowe: modernizacja , linia kolejowa , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja

PLK-2019-05-06-Krakow-nowe-mosty-i-wygodniejsze-podroze-nad-Wisla-DJI-1586.jpg

W maju w Krakowie kończą się zasadnicze prace przy pierwszym z trzech nowych mostów nad Wisłą. To jeden z kluczowych odcinków miliardowej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przy współfinansowaniu z instrumentu CEF „Łącząc Europę” powstają nowe przystanki, mosty, estakad i tory. Miasto zyskuje nowoczesną komunikację, będą lepsze podróże w regionie, kraju i na szlakach międzynarodowych. Pociągi między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pojadą po nowych torach, estakadach i mostach nad Wisłą. Dwa dodatkowe tory ułatwią podróże.
Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , most , inwestycja

PLK-2019-05-06-Krakow-nowe-mosty-i-wygodniejsze-podroze-nad-Wisla-DJI-1615.jpg

W maju w Krakowie kończą się zasadnicze prace przy pierwszym z trzech nowych mostów nad Wisłą. To jeden z kluczowych odcinków miliardowej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przy współfinansowaniu z instrumentu CEF „Łącząc Europę” powstają nowe przystanki, mosty, estakad i tory. Miasto zyskuje nowoczesną komunikację, będą lepsze podróże w regionie, kraju i na szlakach międzynarodowych. Pociągi między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pojadą po nowych torach, estakadach i mostach nad Wisłą. Dwa dodatkowe tory ułatwią podróże.
Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , most , inwestycja

PLK-2016-03-Legnica-ratownictwo-techniczne-DSC8459.jpg

Doskonalenie współpracy pomiędzy jednostkami ochrony przeciwpożarowej i służbami kolejowymi w razie wypadków i awarii technicznych na kolei - to główny cel ćwiczeń, które odbyły się 17 marca 2016 r. w Legnicy. Swoje umiejętności doskonalili Państwowa Straż Pożarna, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP Cargo oraz PKP Intercity. Przy zabezpieczeniu terenu współpracowała Straż Ochrony Kolei.
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo

PLK-2019-05-06-Krakow-nowe-mosty-i-wygodniejsze-podroze-nad-Wisla-DJI-1554.jpg

W maju w Krakowie kończą się zasadnicze prace przy pierwszym z trzech nowych mostów nad Wisłą. To jeden z kluczowych odcinków miliardowej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przy współfinansowaniu z instrumentu CEF „Łącząc Europę” powstają nowe przystanki, mosty, estakad i tory. Miasto zyskuje nowoczesną komunikację, będą lepsze podróże w regionie, kraju i na szlakach międzynarodowych. Pociągi między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pojadą po nowych torach, estakadach i mostach nad Wisłą. Dwa dodatkowe tory ułatwią podróże.
Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , most , inwestycja

PLK-2019-02-14-Barki-i-dzwigi-na-budowie-Mostu-Gdanskiego-DSC-3039.jpg

Od strony Żoliborza montowane jest nowe przęsło kolejowego Mostu Gdańskiego, które zostanie osadzone na podporach od strony Pragi. Przy pomocy dźwigów i barek trwają demontaże starych elementów obiektu. Łącznie wymienionych na nowe będzie 9 przęseł. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta jest ponad 75 mln zł. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie. Od strony Wisłostrady scalana jest 250-tonowa konstrukcja przęsła, które w marcu zostanie nasunięte na kamienne podpory od strony Pragi. Samo nasuwanie elementu będzie bardzo skomplikowana operacją, która potrwa około 14 dni. Następnie, po kolei, montowane będą kolejne przęsła i dosuwane do siebie. Cały most składa się łącznie z 9 przęseł. 7 z nich waży po 250 ton każde, a 2 skrajne po 60 ton. Wzmacniane są filary i przyczółki. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjna. Od listopada zeszłego roku trwa demontaż półkilometrowej, południowej konstrukcji kolejowego Mostu Gdańskiego. Mimo zimowej aury i niskich temperatur wykonawca utrzymuje dobre tempo prac. Do połowy lutego rozebranych zostało 6 z 9 przęseł. Wykonany został specjalny pomost montażowy, który posłuży do przesuwania nowych przęseł na docelowe miejsce. Przy wykonywaniu najcięższych prac wykorzystywane są barki i ciężkie dźwigi, za pomocą których zdejmowane są ciężkie stalowe elementy. Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.
Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , most , inwestycja

PLK-2019-02-14-Barki-i-dzwigi-na-budowie-Mostu-Gdanskiego-DSC-3021.jpg

Od strony Żoliborza montowane jest nowe przęsło kolejowego Mostu Gdańskiego, które zostanie osadzone na podporach od strony Pragi. Przy pomocy dźwigów i barek trwają demontaże starych elementów obiektu. Łącznie wymienionych na nowe będzie 9 przęseł. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta jest ponad 75 mln zł. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie. Od strony Wisłostrady scalana jest 250-tonowa konstrukcja przęsła, które w marcu zostanie nasunięte na kamienne podpory od strony Pragi. Samo nasuwanie elementu będzie bardzo skomplikowana operacją, która potrwa około 14 dni. Następnie, po kolei, montowane będą kolejne przęsła i dosuwane do siebie. Cały most składa się łącznie z 9 przęseł. 7 z nich waży po 250 ton każde, a 2 skrajne po 60 ton. Wzmacniane są filary i przyczółki. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjna. Od listopada zeszłego roku trwa demontaż półkilometrowej, południowej konstrukcji kolejowego Mostu Gdańskiego. Mimo zimowej aury i niskich temperatur wykonawca utrzymuje dobre tempo prac. Do połowy lutego rozebranych zostało 6 z 9 przęseł. Wykonany został specjalny pomost montażowy, który posłuży do przesuwania nowych przęseł na docelowe miejsce. Przy wykonywaniu najcięższych prac wykorzystywane są barki i ciężkie dźwigi, za pomocą których zdejmowane są ciężkie stalowe elementy. Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.
Słowa kluczowe: modernizacja , infrastruktura , informacja prasowa , most , inwestycja

PLK-2022-09-08-Rail-Baltica-Topor-jedno-z-kilkunastu-nowych-bezkolizyjnych-przejsc-i-przejazdow-6-Kobylka-Ossow-nocny-montaz-belek-pracuje-dzwig-fot-Piotr-Stasiowski-Sarinz-sp-z-o-o.jpg

Obok przystanku Topór na linii Warszawa – Białystok powstaje przejście pod torami. Będzie lepszy dostęp do pociągów i zwiększy się bezpieczeństwo. To jeden z dwunastu bezkolizyjnych obiektów na mazowieckim odcinku Rail Baltica. Inwestycje ułatwiające komunikację są współfinansowane ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Słowa kluczowe: modernizacja , linia kolejowa , infrastruktura , informacja prasowa

PLK-2021-07-10-Warszawa-Zachodnia-prace-przy-zadaszeniu-FOTOGALERIA-Stacja-Warszawa-Zachodnia-widok-z-drona-budynek-dworca-nastawnia-samochody-koparki-autor-Artur-Lewandowski.jpg

Na stacji Warszawa Zachodnia budowane jest zadaszenie peronów. Powstaje szerokie przejście podziemne. Pasażerowie mają zapewniony bezpieczny dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł netto zwiększają możliwości obsługi pasażerów na stacji. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.
Słowa kluczowe: modernizacja , linia kolejowa , infrastruktura , informacja prasowa , inwestycja

Nie znalazłeś szukanego materiału?

Postaraj się zmienić kryteria wyszukiwania i spróbuj ponownie.